Guvernul ar putea interzice dispozitivele de detectare a aparatelor radar, ca măsură împotriva agresivităţii rutiere. Pe de altă parte, ar putea permite şoferilor să conducă vehicule şi fără permis, dar numai în anumite condiţii. De asemenea şi taxa pentru cei care deţin mai multe maşini ar putea creşte, iar pentru obţinerea permisului auto şoferul va trebui să urmeze cel puţin 10 clase.
Toate aceste măsuri au fost incluse în proiectul Strategiei naţionale pentru siguranţa rutieră 2011 – 2020. Documentul relevă că executivul va evalua posibilitatea introducerii dreptului de a conduce anumite vehicule, în intervale orare speciale şi doar pe unele drumuri publice, anterior obţinerii pentru prima dată a permisului de conducere.
Procedura va fi permisă numai după ce şoferul va fi supus unui proces de instruire şi testare, şi va impune prezenţa unui însoţitor cu experienţă, care va răspunde juridic solidar cu şoferul pentru corectitudinea cu care este condus vehiculul.
În paralel, va fi introdus şi permisul provizoriu de conducere, premergător obţinerii permisului auto şi valabil numai pe teritoriul României, cu anumite restricţii pentru şofer.
În acelaşi timp va fi introdusă posibilitatea plăţii pe loc a amenzii, pe bază de chitanţă eliberată de agentul de poliţie şi cu eliminarea prescrierii proceselor verbale. O parte din încasările obţinute din amenzi vor fi vărsate la bugetul local, fără ca sumele să fie cedate integral la bugetele locale, cum se întâmplă în prezent.
Tichetul de contravenţie, o altă noutate, va fi anexat permisului de conducere, şi va fi dovada amenzilor plătite. Lipsa acestui tichet va însemna că şoferul nu a achitat amenda şi va atrage după sine suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule până la plata sumei respective.