84% dintre utilizatorii romani de Internet din mediul urban au luat in considerare pentru cumparare alte marci decat cele pe care le aveau initial in minte, dupa ce au cautat informatii online, arata un studiu GFK realizat pe un esantion de 700 de persoane si reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din Romania, 18-54 ani. Mai mult, arata datele companiei de cercetare, 57% dintre respondenti au si cumparat alte marci decat cele la care se gandisera initial dupa ce au cautat informatii pe Internet.
Tendinta este mai accentuata in cazul barbatilor (62%), a persoanelor intre 25 si 34 ani (63%), cu educatie superioara (65%) si a celor din Bucuresti (70%).
"Odata cu adoptarea larga a Internetului in Romania, consumatorului i se deschid mai multe oportunitati de informare. In loc ca optiunile sale sa se ingusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisa a produsului, asa cum se intampla in modelul clasic de luare a deciziei de cumparare, in cazul mediului online, datorita varietatii de informatii disponibile, optiunile se largesc. Acest fapt ajuta consumatorul sa ia cea mai buna decizie, dar, in acelasi timp, reprezinta o provocare pentru companii sa includa intr-un mod inteligent si eficient Internetul in mixul de comunicare", declara Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.
Internetul a fost prima sau a doua sursa de informare pentru produsele cumparate in fiecare dintre industriile analizate in studiul GfK: financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, turism si timp liber, Do It Yourself, piese si servicii auto, se arata in comunicat.
Despre studiu
Studiul 'GfK Internetul si decizia de cumparare' a fost lansat in cadrul conferintei GfK Digital Research Market si este disponibil de la inceputul lunii februarie. Acesta ofera informatii despre implicarea Internetulu