67.3% din romanii din mediul urban au efectuat donatii in 2011, cei mai multi dintre ei dand bani sau alte bunuri cersetorilor sau unor persoane nevoiase, rezulta dintr-un studiu DaedalusMillwardBrown.
Pe langa bani si bunuri donate fizic (articole de imbracaminte, alimente etc) cele mai folosite metode de donatie sunt 2% din impozitul pe venit (35.7%) si donatiile prin SMS (22.3%);
Cei “2%” din impozitul pe venit ajung, de cele mai multe ori, catre organizatii cunoscute fie datorita mass-media, fie a unor experiente directe cu acestea. Cauzele sustinute cel mai adesea au fost Caritate (copii orfani, azile de batrani, oameni fara adapost), organizatiile religioase, cauze legate de persoanele cu handicap si domeniul sanatatii. Protectia animalelor s-a bucurat de atentia a 12.7% din donatorii romani in 2011.
Doar 6 din 100 de romani au donat sange in 2011, de aproximativ 3 ori mai putine persoane decat numarul romanilor care au prestat actiuni de voluntariat.
Cu cat sursa ce furnizeaza informatii despre donatii este mai de incredere, cu atat creste motivatia romanilor de a face donatia;
Alte motive ce au stat la baza deciziei romanilor de a face sau nu donatii sunt legate de posibilitatile financiare ale acestora, interesul lor fata de nevoile celor din jur, valorile personale. Gradul de credibilitate al campaniilor este dat de transparenta modului de desfasurare, promovarea prin intermediul canalelor consacrate, posibilitatea verificarii informatiei referitoare la campanie, asigurarea feedback-ului ulterior donatiei si asocierea cu imaginea unei personalitati “de incredere”.
Exista totusi si momente cand donatiile sunt facute dintr-un impuls emotional de moment, fara a necesita castigarea de credibilitate, donatorul fiind impresionat de cauza prezentata.
Cei mai multi romani au donat pentru ca au avut:
… inc