"Fir-ar ai dracu' de cetăţeni! Ce atâtea pretenţii ca, plătind prestaţiile şi utilităţile, să şi beneficieze de ele?! Cam asta-i în sinteză optica din România asupra dreptului cetăţenilor la servicii civilizate şi sigure, pentru care plătesc preţuri şi tarife, başca impozite din care hăpăie o ciupercărie de instituţii ale statului. Desemnate ca raporturile plătitor-prestator să decurgă corect, dar care nu fac mai nimic în acest scop.
De aici, necazuri zilnice şi numeroase cu care se confruntă el, cetăţeanul dispreţuit, şi care merg de la tragedii ca aceea de la Sighetul Marmaţiei - unde peste 20 de oameni au fost gata să fie arşi de vii şi au ajuns în stare gravă la spital, pentru că o obscură firmă de distribuţie a gazelor, impusă de Ministerul Economiei, nu şi-a făcut treaba - şi până la disconfortul zilnic determinat de batjocura cu termoficarea din Mangalia, ori de serviciile execrabile ale Enel, ale cabliştilot TV, ale atâtor altor prestatori administraţi direct de stat sau privaţi, dar, teoretic, supuşi controlului statului. Luni, zi calmă, fără viscol şi ger, la ora 17, a căzut reţeaua electrică din zona Floreasca. De fapt, din sumedenie de zone ale Bucureştiului: telefonând la dispecerat, robotul înşira nenumărate străzi şi perimetre unde "furnizarea energiei electrice va fi restabilită peste şase ore". Ar fi fost mai simplu ca pe
caseta robotului să fie menţionate zonele unde reţeaua funcţiona...
Nimic întâmplător, Enel Distribuţie Muntenia, având monopol, şi-a bătut joc în această iarnă de bucureşteni (vezi şi cazul Petricani), fără să-i ceară nimeni socoteală. Automat, a căzut şi o instalaţie de cablu TV, perimetrul afectat extinzându-se astfel. Seara nimeni n-a mai făcut nimic. Enel susţinea că "a remediat avaria", iar la cablişti robotul te sfătuia să revii dimineaţa.. Dimineaţa, reclamanţii - cu apeluri telefonice taxate?! -