Primăria Craiova vrea să instaleze în oraş 55 de monitoare, în valoare de circa 1,5 milioane de euro, prin care să transmită cetăţenilor mesaje şi informaţii
Municipalitatea craioveană vrea să-şi facă propria televiziune prin cablu. E vorba, însă, de una aparte, prin care, dintr-un studio aflat la primărie, să se transmită craiovenilor, prin intermediul a 55 de monitoare stradale, atât informaţii cu caracter public, cât şi mesaje din partea administraţiei locale.
Ideea unei asemenea reţele de monitoare stradale datează încă din 2009, când Primăria Craiova a comandat un studiu de fezabilitate în acest sens firmei SC Ramb Sistem SRL. Potrivit acestui studiu de fezabilitate - aprobat de Consiliul Local Municipal în aprilie 2010 - era vorba de o „reţea de monitoare urbane administrabile centralizat“, care „să corespundă conceptului de televiziune stradală“.
„Proiectul ar avea rezultate imediate, cum ar fi: accesul publicului larg la informații cu caracter general, accesul la informații de ultimă oră, transmiterea către populație a diverselor acțiuni de promovare-informare - date despre mediu, despre ocuparea forței de muncă, avertizări meteo/de situații de urgență, cât și rezultate pe termen lung, cum sunt promovarea imaginii municipiului Craiova, crearea de oportunităţi pentru investitori. În aceste condiții, realizarea acestei rețele de monitoare urbane este o necesitate“, se arată în studiul de fezabilitate menţionat.
În acest sens, erau propuse 55 de locaţii pentru aceste monitoare, în toate colţurile oraşului, „prin care cetățenii municipiului, și nu numai, să aibă acces la informații cu caracter public, dar și prin care administrațiile să transmită cetățenilor informații cu caracter public“.
Valoarea totală a investiţiei era de 6.331.733 de lei (inclusiv TVA), adică circa 1,5 milioane de euro, eşalonaţi pe doi ani.
Cum pentru am