Biserica Ortodoxa Romana pastreaza un control sever asupra felului cum sunt reflectate activitatile ei in media centrale, dupa cum reiese din analiza HotNews.ro "De ce e Biserica Ortodoxa Romana muta?". BOR prefera sa isi transmita mesajele prin propriile canale de comunicare in masa, nu putine la numar: televiziunea si reteaua radio Trinitas, alte posturi de radio, agentia de presa Basilica, Ziarul Lumina, site-urile aferente. Putine sunt datele referitoare la audientele acestor canale, insa cele existente pot da un ordin de marime privind numarul romanilor la care ajung informatiile BOR.
Trinitas TV, Radio Trinitas, agentia Basilica si site-urile acestor institutii fac parte din Centrul de Presa Basilica al Patriarhiei Romane. Licentele audiovizuale sunt detinute de Patriarhia Romana, iar in cazul Ziarului Lumina pe site-ul BRAT figureaza, ca editor, tot Patriarhia Romana.Cititorii HotNews.ro au aratat ca acest control sever asupra mesajelor care ies in presa, semnalat in analiza HotNews.ro, este valabil in special in ceea ce priveste Arhiepiscopia Bucurestilor si media din Capitala si ca, in cazul altor regiuni ale tarii, controlul este mai bland.
Trinitas TV:
Trinitas TV nu beneficiaza de date de audienta, deoarece, pana acum, Patriarhia nu a platit pentru astfel de date. Cu toate acestea, Trinitas TV apare pe lista serviciilor de programe pe care cablistii trebuie sa le includa in grila lor, in ordinea indicelui anual de audienta, potrivit principiului "must carry". Ultima lista de acest fel intocmita de CNA pe baza datelor generale de audienta furnizate de Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), lista actualizata iarna aceasta, plaseaza Trinitas TV pe locul 18 dintr-un total de 26 de posturi. Audienta medie generala a postului (rtg% pe segmentul "Whole day / All+guests" pentru tot anul 2011) este de 0,06%, echivalentul a