Șoferii vor avea cel puțin zece clase, iar amenzile de circulație se vor plăti pe loc. Acestea sunt doar câteva dintre măsurile la care s-au gândit autoritățile pentru a-i face pe șoferi mai responsabili în trafic. Sursa: CODRIN PRISECARU
Vârsta șoferilor care comit accidente, faptul că mulți nu poartă centura de siguranță, dar și alte comportamente ale șoferilor i-au determinat pe reprezentanții mai multor ministere să structureze Strategia națională pentru siguranță rutieră 2011-2020.
Direcția Poliției Rutiere a propus, de pildă, „tichetul de amenzi” și reanalizarea modului de folosire a antiradarelor.
„Tichetul care se va prezenta împreună cu permisul va dovedi că șoferii au plătit amenzile de circulație. Aceasta nu este însă o măsură pentru a aduce mai mulți bani la buget. Sper să nu se înțeleagă greșit. Este felul în care noi ne-am gândit ca șoferii să conștientizeze gravitatea faptelor iar scopul nostru este să se respecte regulile în trafic”, a precizat, pentru EVZ, comisarul șef Lucian Diniță, șeful Direcției Rutiere.
Tot la propunerea polițiștilor de la rutieră, Guvernul ar putea interzice dispozitivele de detectare a aparatelor radar ca măsură împotriva „agresivităţii rutiere”.
Taxele pentru cei care deţin mai multe maşini ar putea creşte, iar pentru obținerea permisului auto şoferul va trebui să aibă absolvite cel puţin 10 clase.
Toate aceste măsuri au fost incluse în proiectul Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră 2011-2020, aflat în dezbatere publică pe site-ul Guvernului.
Permis provizoriu de conducere
Noutate este şi „permisul provizoriu de conducere”, premergător obţinerii permisului auto şi valabil numai pe teritoriul României, cu anumite restricţii pentru şofer.
De asemenea, amenda va putea fi plătită pe loc, pe bază de chitanţă eliberată de agentul de poliţie şi cu eliminarea prescrierii procese