Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bucureşti a amendat Primăria Generală cu 3.000 lei pentru neîntocmirea la termenul legal a proiectului de buget al Capitalei pe anul 2012, a anunţat Prefectura Capitalei.
Controlul Direcţiei de Finanţe a avut loc ca urmare a întârzierilor semnalate de Prefectura Bucureşti cu privire la procedura de elaborare şi adoptare a bugetului Capitalei.
De asemenea, ca urmare a aceloraşi întârzieri, Direcţia de Finanţe a dispus sistarea alimentării Primăriei Capitalei cu cote, respectiv sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, începând cu data de 13 februarie până la adoptarea bugetului. Sistarea plăţii acestor cote înseamnă că Primăria Generală poate face plăţi din bugetul local numai în limita celorlalte venituri încasate.
Bugetul de Stat a fost publicat la data de 22 decembrie şi, conform legii, proiectul de buget local se aprobă de Consiliul General, la propunerea primarului, în termen de maximum 45 de zile de la data publicării legii bugetului de stat în Monitorul Oficial al României. Astfel, ordonatorul de credite, în speţă primarul general avea obligaţia de a întocmi la termenele arătate mai jos proiectul de buget, de a-l prezenta dezbaterii publice şi de a-l înainta Consiliului General spre adoptare.
Termenul până la care bugetul Capitalei trebuia astfel adoptat este 9 februarie.