Producătorii \"dopează\" carnea în primul rând ca să reţină apa, ceea ce le creşte profiturile cu 40% dintr-un foc. Găselniţa a fost, până acum, total necunoscută consumatorilor. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
În România, poţi număra pe degete firmele care scot pe piaţă produse din carne neinjectată. Acestea sunt cu 20% mai scumpe, dar diferenţa pentru sănătate este mult mai mare.
Însă şi la raioanele de delicatese există capcane, unele produse etichetate "tradiţional" fiind pline de E-uri. "Industria cărnii s-a denaturat atât de mult încât e nenorocire. 99% din carne este injectată", susţine Radu Furdui, managerul firmei Lorialba, producătorul mărcii Alpin, una dintre cele câteva firme producătoare de mezeluri neinjectate.
Carnea se injectează cu apă, sare şi polifosfaţi doar pentru profit.
"Injectarea înseamnă creşterea în volum a produsului, pentru a eficientiza costul. De exemplu, ca să produci un kilogram de preparat tradiţional neinjectat foloseşti 1,4 kg de carne, în timp ce pentru un kilogram din acelaşi produs injectat se folosesc doar 600 g de carne. Cărnii îi creşte volumul şi randamentul, deoarece se introduc aditivi care reţin apa. Totul se face pentru câştig. Astfel, dacă un kilogram de carne macră costă 12 lei, câştigul minim prin injectare, este de 30%. Cei care oferă produse netratate chimic sunt acuzaţi că ar fi scumpi", a mai declarat directorul de la Lorialba.
Produsele neinjectate sunt, la galantare, cu aproximativ 20% mai scumpe decât cele convenţionale, însă calitatea lor este net favorabilă.
Specialiştii atrag atenţia că injectarea mai atrage cu sine o mare păcăleală: carnea tratată chimic nu este la fel de săţioasă.
Studii independente au arătat că 100 de grame de produs de carne neinjectată te satură la fel ca şi 800 de grame de carne injectată cu saramura chimizată.
"Injectarea se face cu tot felul