Tragerea la răspundere a celor vinovaţi s-a făcut în urma unui proces propagandistic în gara Teiuş, la care au fost aduşi peste 1.000 de ceferişti din întreaga ţară. Autorităţile comuniste au vrut să dea un exemplu celor care „sabotau“ construcţia socialismului.
Catastrofa feroviară a avut loc în 1968, pe linia Blaj-Teiuş, din judeţul Alba. În zorii zilei de 7 octombrie trenul personal 3340 se afla în staţia Bucerdea. Garnitura ar fi trebuit să aştepte, din cauza restricţiilor, trecerea acceleratului 303 care venea de la Blaj, din sens opus.
Catastrofă feroviară: 22 de morţi, 72 grav răniţi
Numai că, noul grafic nu a fost transmis la timp de cei responsabili. Consecinţa: cele două trenuri au plecat din direcţii opuse pe aceeaşi linie. Până la catastrofă n-a mai fost decât un pas. Ciocnirea celor două garnituri s-a lăsat cu 22 de morţi, 72 de răniţi grav şi pagube estimate la 11 milioane de lei. Suma făcea referire la distrugerea celor două locomotive şi a 12 vagoane.
Informaţii grăitoare despre catastrofa de acum 43 de ani apar în presa vremii, deţinută de Arhivele Naţionale Alba. În ziarul local „Unirea“ apărea a doua zi după accidental feroviar un articol scurt în care se prezenta numărul morţilor şi răniţilor şi faptul că s-a înfiinţat o comisie de anchetă din care făcea parte şi ministrul căilor ferate din acea vreme, care să afle cauzele catastrofei. Sub articol apare şi un mesaj de condoleanţe din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi al Consiliului de Miniştrii.
Martori la proces: 1.000 de ceferişti
O dovadă că autorităţile vremii au vrut să ascundă cazul „sub preş“ este şi faptul că nu s-a scris niciun cuvânt despre tragedia de pe calea ferată în „Scânteia“, ziarul central de propagandă al comuniştilor.
Cel puţin interesant este procesul public în care au fost judecaţi