Preşcolarii gorjeni au parte în aceste zile de o evaluarea psihosomatică. Psihologi de la 11 centre de evaluare din judeţ au sarcina de a testa vorbirea şi cunoaşterea preşcolarilor care vor merge fie în clasa I, fie la grupa pregătitoare. Pentru a putea fi evaluaţi, copiii sunt programaţi, cele mai multe solicitări fiind pentru ziua de sâmbătă. Reprezentanţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Gorj spun că din reacţia părinţilor reiese nevoia de a se informa pentru a putea lua cea mai bună decizie la îndrumarea evaluatorului. În plus, la 29 februarie se încheie o primă etapă în testarea copiilor, urmând şi altele.
Cum de la începerea evaluărilor psihosomatice nu s-au scurs decât două zile, majoritatea părinţilor au preferat să se informeze mai întâi şi să facă programări pentru weekend, când sunt mai liberi. O primă perioada rezervată evaluărilor este 20-29 februarie la centrele stabilite în municipiu şi judeţ, dar va continua, astfel ca toţi copiii să aibă posibilitatea de a urma un învăţământ de calitate. Psihologii explică în ce anume constă evaluarea preşcolarilor aduşi le centre şi care este rolul testării. „Copilul trebuie să se concentreze 20 de minute, timp în care urmărim anumite aptitudini. Funcţia cognitivă, atenţia, memoria, gândirea, dar şi aptitudinile de limbaj şi comunicare sunt prioritare. Ne axăm şi pe predispoziţia pentru scris şi citit, dar şi pe competenţe matematice”, a explicat Claudia Crăciunescu, psiholog în cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională.
În Gorj, 11 centre de evaluare
Supuşi evaluării sunt, în special, copiii care la 1 septembrie nu au şapte ani împliniţi pentru clasa I, dar nici şase ani pentru a merge la grupa pregătitoare, dar care, în funcţie de dezvoltare intelectuală se pot integra întro grupă sau alta. Aici intervine rolul evaluării care făcută cu profe