The Group, cel mai mare grup local de comunicare, isi intareste pozitia in piata prin intrarea in actionariatul OMD si PHD, agentii de media care fac parte din OmnicomMediaGroup Romania, si care in urma cu doi ani au avut afaceri de circa 30 de milioane de euro.
Tranzactia este poate cea mai importanta din ultimii ani de pe piata de comunicare, avand in vedere ca este un schimb de actiuni intre The Group, un holding format din 17 agentii, peste 80 de clienti si afaceri de peste 115 milioane de euro anul trecut, si divizia locala de media a Omnicom, cel de-al doilea grup de comunicare la nivel mondial, un gigant cu venituri de 13,8 miliarde de dolari anul trecut.
Omnicom are peste 5.000 de clienti in mai mult de 100 de tari.
Oficialii The Group si Omnicom nu au precizat care este valoarea tranzactiei sau care au fost pachetele de actiuni tranzactionate.
Afaceri duble fata de competitie?
Insa strategia pare a fi una de bun augur pentru ambele entitati.
Pe de o parte, grupul lansat in 2005 ca un business de familie de Zoltan Szigeti (foto 1) si fratii Mihaela si Bogdan Nicola se indeparteaza tot mai mult de urmatorii jucatori din domeniul comunicarii.
Avand in vedere businessul derulat de The Group si Omnicom Romnia anul trecut, afacerile celor doua entitati ar putea ajunge impreuna la circa 150 de milioane sau chiar mai mult in acest an. The Group a avut o cifra de afaceri in jurul a 116 milioane de euro anul trecut. Despre businessul celor doua agentii de media ale OmnicomMediaGroup Romania pe anul trecut nu exista inca date, insa este probabil sa fi ramas la nivelul de circa 30 de milioane din 2010 sau sa fi scazut usor.
Daca afacerile celor doua grupuri ar ramane in acest an la nivelul din 2011 sau ar creste usor, cu un business de 150 de milioane sau mai mult, The Group si Omnicom ar avea impreuna afaceri du