The Group, brandul ce reuneşte 18 firme de media, comunicare şi marketing deţinute de unii dintre cei mai cunoscuţi oameni din domeniu - Zoltan Szigeti, Mihaela Nicola şi Bogdan Nicola - a devenit acţionar în cadrul agenţiilor de media OMD şi PHD, aflate în portofoliul grupului american Omnicom Media Group (OMG).
Reprezentanţii celor două companii nu au oferit detalii dacă această mişcare este unilaterală - doar The Group a cumpărat acţiuni în cadrul celor două agenţii - sau bilaterală - şi OMG a preluat acţiuni în companiile The Group. De asemenea, niciuna dintre părţi nu a oferit detalii despre valoarea tranzacţiei şi portofoliul de acţiuni preluat de către românii din spatele The Group.
Comunicatul de presă trimis pentru a anunţa achiziţia spune că cele două grupuri îşi vor consolida investiţia în media prin intermediul agenţiei de media buying aparţinând The Group, acesta devenind acţionar în agenţiile OMD şi PHD.
"Parteneriatul cu experţi de top ai industriei din România reiterează angajamentul OMD şi PHD faţă de piaţa românească, faţă de clienţii noştri şi de aşteptările profesionale pe care aceştia le au. Am ales să dezvoltăm mai departe operaţiunile noastre de investiţie media împreună cu Zoltan Szigeti, bazându-ne pe reputaţia şi performanţele profesionale ale acestuia", a declarat Collin Gottlieb, CEO Omnicom Media Group EMEA.
Această mişcare este una dintre cele mai importante de pe piaţa de media, care a fost afectată în ultimii trei ani de situaţia economică. Companiile au decis să îşi reducă investiţiile în publicitate şi în comunicare, aceste bugete fiind printre primele tăiate de pe listă.
Piaţa de media a fost în 2010 de 316 milioane de euro şi, potrivit estimărilor pentru 2011, aceasta urma să se situeze la 306 mil. euro. Acestea sunt datele oferite de raportul Media Fact Book, o analiză a pieţei româneşti de media real