Primăria Capitalei a prezentat azi proiectul privind inelul median de circulaţie din zona de nord a Bucureştiului.
Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, a anunţat că lucrările la inelul median, cunoscut şi ca autostrada suspendată, ar putea începe în acest an. „Suntem în faza de a trece prin Consiliul General PUZ-ul şi cu studiul de fezabilitate pentru ca după aceea să putem să accesăm parteneriatul româno-chinez, sigur şi cu constructori de-ai noştri”, a spus Oprescu. Primarul Capitalei a mai arătat că lucrările la inelul median vor începe pe tronsoane, urmând ca într-un an şi jumătate să se termine în partea de nord, între autostrăzile A1 şi A2. Ulterior vor fi demarate lucrările şi în partea de sud a Capitalei, realizându-se şi o legătură cu drumul rapid până la Giurgiu. Valoarea investiţiei este estimată la 1,3 miliarde de euro, sumă care va fi asigurată prin parteneriatul public-privat cu compania Shanghai Construct Group din China. Municipalitatea va suporta doar costurile pentru expropieri, care însă nu sunt necesare pentru tot drumul. Pentru recuperarea investiţiei, cei care ar urma să folosească artera ar putea fi obligaţi să achite o taxă. De asemenea, Primăria Capitalei va plăti pentru întreţinerea arterei. Municipalitatea contează şi pe sprijinul Guvernului.
Sistem rutier complex
Sorin Gabrea, unul dintre arhitecţii care a participat la realizarea proiectului, a explicat că acesta constă de fapt într-un sistem rutier complex, compus dintr-o stradă cu şase fire de circulaţie, câte trei pe sens, cu alte două artere colectoare de-o parte şi de alta, menite să preia traficul local. Totodată, el a arătat că segmentul inelului median din partea de nord a Capitalei, care ar urma să fie realizat pentru început, are o lungime de 13,5 kilometri. Artera ar începe din zona Colentina şi ar urma să continue de-a lungul căii ferate B