Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, i-a transmis ambasadorului Ungariei nemulţumirea faţă de prejudiciile pe care le produce firma ungară Vegyepszer atât prin nefinalizarea tronsoanelor angajate la centura Clujului, cât şi prin deteriorarea lucrărilor parţial realizate.
Alexandru Nazare s-a întâlnit, marţi, cu ambasadorul Ungariei la Bucureşti, Oskar Fuzes, la întrevedere participând şi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. „Sistarea completă a lucrărilor încă din luna noiembrie, declararea insolvenţei firmei Vegyepszer în paralel cu neplata subcontractorilor, au provocat pierderi materiale atât statului român prin beneficiarii contractuali (CNADNR), cât şi companiilor de dezvoltare de infrastructură din România. Este inacceptabil pentru România să piardă atât veniturile la bugetul de stat pe care acest proiect le-ar fi adus, cât şi impozitele şi salariile pe care constructorii români le-ar fi putut plăti dacă erau respectate obligaţiile contractuale de către firma ungară. Situaţia ne nemulţumeşte profund şi am transmis partenerilor maghiari această nemulţumire", a declarat ministrul Transporturilor, citat de Mediafax.
Ministrul susţine că o bancă ungară a blocat „din motivaţii tehnice deloc credibile" recuperarea garanţiei de bună execuţie la contractul cu Vegyepszer pentru reabilitarea DN 66, sectorul Rovinari - Bumbeşti Jiu, contract reziliat.
În luna ianuarie, mai multe grinzi ale parapetului din beton care asigură consolidarea unui versant de pe centura de ocolire s-au deplasat în urma unei alunecări de teren cauzată de infiltraţiile de apă.
Potrivit acestuia, cu toate că firma constructoare, Vegyepszer, a anunţat DRDP Cluj în decembrie 2011 că s-a declarat în insolvenţă, conducerea direcţiei şi-a luat măsuri de precauţie odată cu semnarea contractului de execuţie a lucrărilor