- Social - nr. 958 / 22 Februarie, 2012 Inca de sute de ani, romanii, de o parte, si, de cealalta a Prutului, moldovenii au mers nu numai pe pamant ci si pe apa. Istoria acestei idei a fost readusa in discutia publicului de catre Stefan Popa, vicepresedintele Ligii Romanilor de Pretutindeni. Facand o trecere in revista a istoriei acestui rau, Stefan Popa spune: "Pe Prut s-a navigat incepand cu anul 1870, atunci se naviga de la gurile Dunarii pana la Nemteni, undeva mai jos de Albita, de circa 318 kilometri. S-a navigat cu intermitente, dar destul de activ, astfel incat in anul 1890, deci inainte de 1900, s-a transportat pe Prut pana la Dunare 218 mii de tone de marfa. Dupa 1918, cand Prutul a devenit in totalitate pe teritoriul Romaniei, pana in anul 1940 s-au facut foarte multe amenajari incat Prutul putea sa primeasca nave cu un pescaj de circa 2 metri, avand cursul regularizat, avand conditii de navigatie. Este o idee care ar vigora traficul din Ucraina de sud, din Republica Moldova si Romania catre Europa centrala si de vest, in conditiile in care s-ar merge in amonte pe Dunare si, bineinteles, catre Canalul Dunare-Marea Neagra si portul Constanta. MARIN CALDARARIU - Social - nr. 958 / 22 Februarie, 2012 Inca de sute de ani, romanii, de o parte, si, de cealalta a Prutului, moldovenii au mers nu numai pe pamant ci si pe apa. Istoria acestei idei a fost readusa in discutia publicului de catre Stefan Popa, vicepresedintele Ligii Romanilor de Pretutindeni. Facand o trecere in revista a istoriei acestui rau, Stefan Popa spune: "Pe Prut s-a navigat incepand cu anul 1870, atunci se naviga de la gurile Dunarii pana la Nemteni, undeva mai jos de Albita, de circa 318 kilometri. S-a navigat cu intermitente, dar destul de activ, astfel incat in anul 1890, deci inainte de 1900, s-a transportat pe Prut pana la Dunare 218 mii de tone de marfa. Dupa 1918, cand Prutul a deveni