Majoritatea românilor cumpără şi alte mărci decât cele cunoscute, după ce caută informaţii online
Internetul este prima sau a doua sursă de informare atunci când vine vorba de achiziţia unui bun
Traian Năstase (GfK): Acest fapt reprezintă o provocare pentru companii să includă într-un mod inteligent şi eficient Internetul în mixul de comunicare
Majoritatea românilor cumpără şi alte mărci decât cele cunoscute, după ce caută informaţii online, Internetul fiind prima sau a doua sursă de informare atunci când vine vorba de achiziţia unui bun, potrivit studiului "Internetul şi decizia de cumpărare", realizat de GfK.
Astfel, 84% dintre utilizatorii români de Internet din mediul urban au luat în considerare pentru cumpărare alte mărci decât cele pe care le aveau iniţial în minte, după ce au căutat informaţii online.
În plus, 57% au şi cumpărat alte mărci decât cele la care se gândiseră iniţial după ce au căutat informaţii pe Internet. Tendinţa este mai accentuată în cazul bărbaţilor (62%), a persoanelor între 25 şi 34 ani (63%), cu educaţie superioară (65%) şi a celor din Bucureşti (70%).
"Odată cu adoptarea largă a Internetului în România, consumatorului i se deschid mai multe oportunităţi de informare. În loc ca opţiunile sale să se îngusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisă a produsului, aşa cum se întâmplă în modelul clasic de luare a deciziei de cumpărare, în cazul mediului online, datorită varietăţii de informaţii disponibile, opţiunile se lărgesc. Acest fapt ajută consumatorul să ia cea mai bună decizie, dar, în acelaşi timp, reprezintă o provocare pentru companii să includă într-un mod inteligent şi eficient Internetul în mixul de comunicare", a declarat Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.
Informaţiile căutate diferă însă de la o industrie la alta
Internetul a fost prima sau a do