Motorul de numai un litru care va fi asamblat de Ford la Craiova izbuteşte să pună în mişcare un Focus, modelul compact sub capota căruia apare în premieră. Sursa: FORD
Craiova este orașul micilor giganți. După un autoturism liliputan, ”bătrânul” Daewoo Matiz, care a avut anii lui de glorie, a venit rândul unui motor ”de buzunar”, care va fi asamblat în același oraș, Ford 1.0 Ecoboost, să aibă în față un viitor interesant.
Și asta pentru că noul proprietar al fabricii de automobile din Bănie nu va produce acolo numai mașini, iar B-Max-ul, deși neîndoielnic mai sexy, nu va fi singura vedetă Ford cu obârșie oltenească.
Planul este ca, la un moment dat, motorul și mașina pe care Ford a promis de atâta vreme că le va face la Craiova să formeze un parteneriat de succes. Dacă nimic nu se mai schimbă, acest lucru se va petrece la toamnă, după lansarea comercială a monovolumului.
Deocamdată, Ford a montat micul motor de 999 de centimetri cubi – fabricat la Koln, în Germania – pe modelul compact Focus. Și ne-a invitat să ne facem o primă impresie despre unitatea cu trei cilindri alimentată cu benzină.
O glumă? Nicidecum
Un motor de un litru pus să urnească un Ford Focus? E o glumă? Prezența chestiei aceleia mici sub capota unui model de dimensiuni compacte ar trebui să fie la fel de ”normală” ca apariția Stelei în finala Europa League. Sau a lui Dan Grigore la emisiunea ”Un show păcătos”. Și totuși producătorul american a fost cât se poate de serios, atunci când a luat această decizie.
Printr-o ”simplă” schimbare de motor (1.0 Ecoboost îi ia locul unității 1.6, tot pe benzină), Ford resetează consumul mediu aferent vesiunii de bază a gamei Focus cu peste un litru! De la 5,9 l/100 km, la 4,8 l/100 km. Suplimentar, nivelul mediu al emisiilor de dioxid de carbon coboară la 109 grame pe kilometru – cel m