Grupul american de televiziune CME (Central European Media Enterprises), care deţine în România compania Pro TV, a raportat pentru anul trecut o creştere a veniturilor de 17%, până la 864,8 milioane dolari, şi o majorare a profitului operaţional (OIBDA) cu 56%, până la 167 milioane dolari.
Potrivit publicaţiei Ziarul Financiar, în trimestrul al patrulea al anului 2011, veniturile au fost de 276,9 milioane dolari, în creştere cu 8%, în timp ce profitul operaţional a urcat cu 25%, până la 81,2 milioane dolari.
"Într-un an dificil, ne-am ţinut promisiunile: veniturile noastre au crescut cu 17%, profitul operaţional s-a majorat cu 56% şi fluxul nostru de cash s-a îmbunătăţit cu 96%. Am fost mai buni decât pieţele unde activăm datorită implementării cu succes a noului nostru model de business: un singur conţinut, multiple canale de distribuţie. Ne-am menţinut poziţia noastră de lider în fiecare ţară şi ne-am redus costurile. Am poziţionat compania pe un drum solid pentru creştere, veniturile noastre provenind nu numai din advertising, ci şi din distribuţia digitală a conţinutului. În 2012 ne vom concentra pe reducerea gradului de îndatorare, întărirea poziţiei de lider şi impulsionarea noilor motoare de creştere a veniturilor", a declarat Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv al CME.
În România, operaţiunile reunite în compania Pro TV SA (canalele de televiziune Pro TV, Acasă, Sport.ro, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, MTV International) au înregistrat, anul trecut, o creştere a veniturilor de la 157,4 milioane de dolari la 159,3 milioane dolari. În trimestrul 4, veniturile au fost de 46,9 milioane dolari, faţă de 48,2 milioane de dolari în ultimul trimestru din 2010. Profitul operaţional a fost de 25,9 milioane dolari pe tot anul trecut, la fel ca în 2010. În trimestrul 4, profitul operaţional a fost de 8,5 milioane dolari, faţă de 6,