În aproximativ 25 de ani, Bucureştiul ar trebui să aibă binecunoscuta autostradă suspendată - reboteazată "inel median de circulaţie"-, o eurogară, mult mai multe parcari, o mai bună legătura între partea de nord, mult mai dezvoltată în prezent, şi cea de sud a oraşului, un centru istoric cu o altă faţă, camere urbane, mai multe spaţii pietonale şi pentru biciclişti, dar şi mai mult spaţiu verde. Cel puţin aşa arată pe hârtie planurile primăriei generale, prezentate în cadrul Strategiei Bucureşti 2035.
Deocamdată însă primăria a finalizat doar studiile necesare pentru avizarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), care va fi inclus în Planul Urbanistic General. Aspectele concrete, precum bugete sau termene de finalizare, lipsesc pentru moment. Lucrurile stau însă puţin diferit în cazul autostrăzii suspendate, care se află în faza de aprobare a PUZ-ului şi a studiului de fezabilitate de către CGMB, şi pentru care există estimări de costuri şi de începere a lucrărilor.
Planul Integrat de Dezvoltare Urbană Central Bucureşti
Proiectele cuprinse în PIDU vor fi realizate treptat, în funcţie de importanţa lor pentru locuitorii Bucureştiului. "Din cele 60-70 de proiecte, 12 sunt foarte importante. Între acestea, construirea de parcări şi centre de business pentru tineri", a declarat arhitectului-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu. În următorii ani, primăria şi-a propus să construiască şapte parcări:
1. Parcarea subterană Piaţa Sala Palatului.
2. Parcare supraterană automatizată str. Tonitza 7-9
3. Parcare subterană Ansamblu Urban Domniţa Bălaşa
4. Parcare subterană Piaţa Constituţiei
5. Parcari Ansamblu Urban Complex Pod Izvor
6. Parcaj subteran Grădina Icoanei
7. Parcaj subteran Uranus - Piaţa Rahovei.
Un alt obiectiv al PIDU-ului est