Operatorii telecom trebuie să modifice, până sâmbătă, contractele încheiate cu utilizatorii finali şi să introducă mai multe clauze minime obligatorii în scopul protecţiei consumatorilor, a anunţat, joi, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), informează Mediafax.
"Conform noului cadru legal din domeniul telecom, începând de sâmbătă, 25 februarie, în scopul protecţiei consumatorilor, contractele încheiate de aceştia cu furnizorii de servicii de comunicaţii vor conţine mai multe clauze minime obligatorii. De asemenea, noile dispoziţii legale stabilesc, printre altele, un prag maxim pentru durata iniţială a contractului şi aduc unele modificări referitoare la încheierea contractelor la distanţă ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicaţii electronice", se arată într-un comunicat al instituţiei remis MEDIAFAX.
Durata maximă iniţială a contractelor încheiate cu utilizatorii finali persoane fizice nu mai poate depăşi 24 de luni.
Furnizorii au obligaţia de a le oferi consumatorilor şi posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durată contractuală de cel mult 12 luni, astfel încât aceştia să poată alege oferta care se potriveşte cel mai bine nevoilor lor.
Totodată, în cazul în care utilizatorii finali persoane juridice doresc să beneficieze de servicii de comunicaţii în condiţiile oferite consumatorilor, furnizorii au obligaţia să dea curs solicitărilor acestora.
În ceea ce priveşte clauzele contractuale, potrivit noilor reglementări, operatorii au obligaţia de a include în contracte, printre altele, restricţiile pe care le impun în ceea ce priveşte utilizarea echipamentului terminal, categoriile de măsuri pe care le pot lua în cazul apariţiei unor incidente sau ameninţări de securitate, precum şi informaţii privind procedurile de gestionare a traficului în scopul de a evita conges