Valoarea investiţiei în autostrada suspendată este estimată la 1,3 miliarde de euro, iar pentru recuperarea sumei şoferii ar putea plăti o taxă.
Primăria Capitalei a prezentat ieri proiectul privind inelul median de circulaţie din zona de nord în cadrul unei dezbateri care a mai inclus şi Planul Integrat de Dezvoltare Urbană Central Bucureşti, precum şi Conceptul Strategic Bucureşti 2035. La dezbatere au luat parte oameni de afaceri, arhitecţi, membri ai Guvernului şi premierul Mihai Răzvan Ungureanu.
Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, a anunţat că lucrările la inelul median, cunoscut şi ca autostrada suspendată, ar putea începe în acest an. „Suntem în faza de a trece prin Consiliul General PUZ-ul şi cu studiul de fezabilitate pentru ca după aceea să putem să accesăm parteneriatul româno-chinez, sigur şi cu constructori de-ai noştri”, a spus Oprescu. Primarul Capitalei a mai arătat că lucrările la inelul median vor începe pe tronsoane, urmând ca într-un an şi jumătate să se termine în partea de nord, între autostrăzile A1 şi A2.
Ulterior vor fi demarate lucrările şi în partea de sud a Capitalei, realizându-se şi o legătură cu drumul rapid până la Giurgiu. Valoarea investiţiei este estimată la 1,3 miliarde de euro, sumă care va fi asigurată prin parteneriatul public-privat cu compania Shanghai Construct Group din China.
Municipalitatea va suporta doar costurile pentru expropieri, care însă nu sunt necesare pentru tot drumul. Pentru recuperarea investiţiei, cei care ar urma să folosească artera ar putea fi obligaţi să achite o taxă. De asemenea, Primăria Capitalei va plăti pentru întreţinerea arterei. Se mizează şi pe sprijinul Guvernului.
Daţi click pe poze pentru fotogalerie!
Sistem rutier complex
Sorin Gabrea, unul dintre arhitecţii care a participat la realizarea proiectului, a explicat că acesta constă de fapt înt