A devenit antreprenor in 1999, atunci cand impreuna cu Marius Ursache si Laurian Gridinoc a infiintat agentia de branding si digital Grapefruit, intr-un apartament din Iasi. De-a lungul anilor, Stefan Liute, director de strategie al agentiei, a lucrat pentru mari clienti din Romania precum Connex (Vodafone), Renault sau ING. Cat de important este brandingul pentru un start-up?
„Boom-ul dot-com era atunci (in 1999 - n.r.) la apogeu si am avut ideea sa facem branding digital si nondigital pentru clientii din Occident. Lucram pe Internet, prin telefon si fax, dupa fusul lor orar”, a povestit Stefan Liute in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street, difuzata in direct la Radio Lynx si pe Wall-Street.ro.
Absolventi de Medicina, cei trei fondatori Grapefruit si-au facut propria afacere pentru ca isi doreau sa paraseasca sistemul sanitar si sa fie pe propriile picioare. Ursache lucrase in SUA si sesizase oportunitatea dezvoltarii unei afaceri in domeniul consultantei de branding.
Primul client al agentiei a fost un investitor la bursa din SUA, care a solicitat Grapefruit servicii care tineau mai mult de web. Au urmat clienti din Scotia, iar mai tarziu din SUA. La inceput, corporatiile prezente in Romania stiau despre importanta brandingului, pe cand antreprenorii asociau acest instrument ca fiind „un ambalaj mai dragut".
„Foarte multi considerau ca fac branding daca se duc la tipografie pentru o sigla. Lucrurile s-au mai schimbat de atunci, dar se misca greu. Am fost adormiti 50-60 de ani de comunism, e normal sa fie o evolutie mai lenta”, a remarcat Liute.
Primul client din Romania al Grapefruit a fost unul mare: Connex (actualmente Vodafone). Acum 6 ani, agentia si-a facut sediu si in Bucuresti, iar intre timp a adunat in portofoliu clienti precum Antibiotice (producator de medicamente), Labormed (producator de medicamente), Mercury360 (