Conform noului cadru legal din domeniul telecom, incepand cu 25 februarie 2012, durata maxima initiala a contractelor de servicii de comunicatii electronice incheiate cu utilizatorii finali persoane fizice nu mai poate depasi 24 de luni, iar furnizorii sunt obligati sa ofere consumatorilor si posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durata contractuala de cel mult 12 luni, a anuntat joi autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM).In privinta serviciilor de internet, contractele trebuie sa contina date precum viteza nominala/maxima de transfer a datelor, viteza minim garantata, daca este cazul, sau intarzierea si variatia intarzierii de transfer.
Autoritatea a anuntat joi ca potrivit noilor dispozitii legale durata maxima initiala a contractelor incheiate cu utilizatorii finali persoane fizice nu mai poate depasi 24 de luni. Furnizorii au obligatia de a le oferi consumatorilor si posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durata contractuala de cel mult 12 luni, astfel incat acestia sa poata alege oferta care se potriveste cel mai bine nevoilor lor. Totodata, in cazul in care utilizatorii finali persoane juridice doresc sa beneficieze de servicii de comunicatii electronice in conditiile oferite consumatorilor, furnizorii au obligatia sa dea curs solicitarilor acestora.
In ceea ce priveste clauzele contractuale, potrivit noilor reglementari, operatorii au obligatia de a include in contracte, printre altele, restrictiile pe care le impun in ceea ce priveste utilizarea echipamentului terminal, categoriile de masuri pe care le pot lua in cazul aparitiei unor incidente sau amenintari de securitate, precum si informatii privind procedurile de gestionare a traficului in scopul de a evita congestionarea retelei.
"Aceste informatii vor permite abonatilor, de exemplu, sa afle daca furnizorul le va restrictiona accesul ca