Primăria Alba Iulia îşi propune să îmbunătăţească relaţia cetăţenilor cu administraţia, printr-un sistem informatic, implementat cu acest scop. Cel mai probabil în martie 2013, albaiulienii vor avea la dispoziţie un dispecerat multimodal la care vor putea apela 7 zile din 7 pentru a monitoriza stadiul unei cereri depuse, a depune o reclamaţie sau o sesizare.
Relaţia dintre cetăţean şi Primărie va avea mai multe canale de comunicare: pe un portal de internet, la telefon, prin poştă, email, infochioşc sau centru de informare clienţi. Avantajul acestui dispecerat este unul reciproc, cetăţeanul va primi o soluţie rapidă şi eficientă la cererea sa, iar Primăria va fi sesizată mai uşor privind unele probleme din oraş. Proiectul a fost prezentat, joi, în conferinţă de presă, de către managerul Cătălin Cristea, în prezenţa primarului Mircea Hava.
Albaiulienii vor putea comunica mai uşor cu Primăria municipiului din luna martie a anului 2013, când se va porni sistemul informatic pentru facilitarea relaţiei cu cetăţenii în administraţia publică locală prin servicii electronice moderne. Acestea sunt în curs de realizare, printr-un proiect cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza unui contract de finanţare încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. Valoarea totală a proiectului este de 6.764.257,4 lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă 5.401.238, 23 lei.
Obiectivul proiectului este furnizarea de servicii publice online către cetăţeni, mediul de afaceri şi eficientizarea activităţilor interne, cât şi transparentizarea activităţilor Primăriei. Ca obiectiv specific, programul are şi rolul de a centraliza informaţii despre cetăţeni: dacă acesta a făcut o solicitare, sesizare sau reclamaţie, dacă a depus vreo petiţie sau dacă are taxe restante. Toate aceste informaţii şi stadiile lor îi vor fi acces