Orange, cea mai mare companie de telecomunicatii de pe piata locala, si-a diminuat afacerile cu circa 24,5% din 2008, cel mai bun an pentru activitatea operatorului de la intrarea in Romania, si pana in 2011, anul cu cele mai mici venituri din ultimii cinci.
Astfel, compania a avut anul trecut venituri de 937 milioane de euro, in timp ce in 2008 acestea au fost de 1,31 miliarde de euro.
Scaderea businessului a fost generata de diminuarea venitului mediu anual per utilizator (ARPU), cu aproximativ 31% intre acesti ani, baza de utilizatori ramanand aproximativ constanta.
Practic, in decembrie anul trecut compania 10,26 milioane de utilizatori, mai putin cu aproape 100.000 de clienti fata de 2008.
Insa pe segmentul de internet mobil, domeniul in care companiile de telecom inregistreaza cresteri semnificative inca, operatorul si-a dublat numarul de utilizatori la 3,43 milioane de clienti. Pe de alta veniturile generate de internetul mobil au ajuns sa reprezinte aproape 18% din ARPU operatorului, fata de 11% in primul an de criza.
Vanzarile de smartphone-uri au crescut cu peste 60%
De altfel, volumul vanzarile Orange de telefoane smartphone au crescut cu 63% fata de 2010, iar traficul de internet mobil in retea a crescut cu 62% comparativ cu anul anterior.
Pe de alta parte, dezvoltarea retelei de internet mobil este una dintre prioritatile conducerii companiei pentru urmatorii patru ani. In primavara anului trecut, Thierry Millet, fostul director general al companiei, anunta ca Orange va investi in jur 500 de milioane de euro pana in 2015 pentru dezvoltarea retelei. Aproximativ 20% din aceasta suma a fost bugetata pentru 2011, compania investind in special in dezvoltarea retelei de internet 3G.
Compania isi dorea ca prin aceste investitii sa ajunga sa ofere pana la jumatatea lui 2012 servicii de internet mobil 3G s