Situaţia pe Dunăre în judeţul Mehedinţi este dificilă, circulaţia fluvială este deocamdată blocată, iar în prezent 40 de barje sunt acorate în portul din Drobeta Turnu Severin. Ambarcațiunile ancorate aici, odată cu topirea gheţii, ar putea fi luate de apă şi purtate în larg. Un astfel de fenomen s-a întâmplat, deja, săptămâna trecută şi a fost nevoie de intervenţia rapidă a autorităţilor pentru stabilizarea situaţiei şi pentru readucerea barjei respective la mal. Probleme sunt atât pe malul sârbesc, cât şi pe cel românesc. Veştile rele vor veni, se pare, întâi de la Belgrad, unde Dunărea se dezgheaţă, iar ambarcaţiunile ancorate sunt luate prin surprindere de apa crescută. Acest fenomen ar putea avea repercusiuni şi asupra nivelului Dunării în zona românească. Săptămâna trecută s-a hotărât ca, în caz de strictă necesitate, în Portul Drobeta Turnu Severin să intervină un spărgător de gheaţă, pentru a permite navelor să plece din port.
Situaţia pe Dunăre în judeţul Mehedinţi este dificilă, circulaţia fluvială este deocamdată blocată, iar în prezent 40 de barje sunt acorate în portul din Drobeta Turnu Severin. Ambarcațiunile ancorate aici, odată cu topirea gheţii, ar putea fi luate de apă şi purtate în larg. Un astfel de fenomen s-a întâmplat, deja, săptămâna trecută şi a fost nevoie de intervenţia rapidă a autorităţilor pentru stabilizarea situaţiei şi pentru readucerea barjei respective la mal. Probleme sunt atât pe malul sârbesc, cât şi pe cel românesc. Veştile rele vor veni, se pare, întâi de la Belgrad, unde Dunărea se dezgheaţă, iar ambarcaţiunile ancorate sunt luate prin surprindere de apa crescută. Acest fenomen ar putea avea repercusiuni şi asupra nivelului Dunării în zona românească. Săptămâna trecută s-a hotărât ca, în caz de strictă necesitate, în Portul Drobeta Turnu Severin să intervină un spărgător de gheaţă, pentru a permite navelor să plece din p