Barack Obama, preşedintele SUA, a cerut Congresului să implementeze o lege privind dreptul la intimitate pe internet, iar o coaliţie a giganţilor internetului, printre care şi Google, a convenit să includă în browsere „butonul anonimului“.
Potrivit presei internaţionale, acest buton îi va ajuta pe internauţi să aibă un control mai mare asupra informaţiilor pe care companiile le strâng despre ei. Cu toate acestea, butonul nu va asigura o intimitate deplină, deoarece datele vor putea fi în continuare folosite pentru dezvoltarea produselor şi pentru cercetările de piaţă. În schimb, datele utilizatorilor nu vor putea fi folosite pentru crearea de reclame personalizate sau în scopuri legate de locuri de muncă, credite bancare şi asigurări.
În prezent, unele browsere au deja un buton de acest fel, denumit „do not track“, care este însă ineficient, deoarece firmele de publicitate au reuşit să treacă peste restricţii. Presa internaţională mai notează că „butonul anonimului“ trebuie creat şi din cauza faptului că, în ultima perioadă, Facebook şi Google au fost acuzate că nu protejează suficient intimitatea utilizatorilor.
Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI