Lungmetrajul cu cele mai mari şanse la Oscar te poartă într-o călătorie în era de aur a studiourilor de film.
La mai mult de nouă luni de când Festivalul de la Cannes a vuit de surpriza apărută în competiţie, filmul mut şi alb-negru "Artistul", lungmetrajul premiat în toată lumea are azi premiera şi pe marile ecrane din România.
O poveste de dragoste între doi actori sau între regizorul Michel Hazanavicius şi moştenirea lăsată la Hollywood de filmele de odinioară, "Artistul" va fermeca, fără îndoială, orice membru al publicului.
Lipsa dialogului, în afară de intertitlurile sporadice specifice filmelor de dinainte de apariţia sunetului, nu reprezintă un obstacol în a te bucura de experienţa de a viziona "Artistul".
Ba chiar opţiunea de a face filmul alb-negru şi mut încurajează simplitatea şi accesibilitatea primelor niveluri ale poveştii.
E un basm à la Hollywoodul vechi despre un actor de filme mute, George Valentin (Jean Dujardin), care în 1927 avea toată America la picioarele lui, dar şi ale minunatului lui căţel (interpretat de talentatul Uggie).
Însă brusc studiourile renunţă la acest gen de peliculă pentru a urmări noua "modă": filmele cu sonor de care, din propriile motive, Valentin nu vrea să audă.
Studiourile, mai ales cele conduse de producătorul Al Zimmer (jucat de un magnific John Goodman), caută feţe proaspete, care să schimbe complet lumea cinematografică.
Un idol al ecranului uitat de public
Una dintre ele este Peppy Miller (Bérénice Bejo), o actriţă aspirantă care a lucrat cu Valentin, pe post de figurantă, la unul dintre filmele sale.
Pe măsură ce steaua lui Peppy străluceşte mai tare, a lui George intră în declin: soţia (Penelope Ann Miller) îl părăseşte pentru că acesta nu vrea să vorbească cu ea, crahul din 1929 îl face să-şi piardă toţi banii, iar fostul superstar, adulat de americani, rămâne a