Veniturile Romtelecom au scăzut anul trecut cu 8,6%, la 655,1 mil. euro, iar rezultatele Cosmote România au stagnat, la 468 mil. euro
Anul trecut, companiile deţinute pe piaţa românească de grupul elen de telecomunicaţii OTE nu au avut rezultate foarte bune, în contextul unui climat economic dificil şi incert. Astfel, veniturile Romtelecom au scăzut în 2011 cu 8,6%, la 655,1 milioane euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 23%, la 119,1 milioane euro, compania raportând însă o creştere de 12% a numărului clienţilor pe segmentul de servicii de Internet şi televiziune.
În schimb, numărul clienţilor Romtelecom pe serviciile de telefonie fixă a scăzut cu 5%, de la 2,62 milioane la 2,49 milioane, potrivit raportului OTE, transmis ieri.
Pe segmentul de Internet broadband, baza de abonaţi a companiei a urcat cu 12,1% în 2011, de la 1,01 milioane la 1,13 milioane, iar serviciile de televiziune prin satelit, prin internet (IPTV) şi prin cablu digital aveau 1,18 milioane clienţi la finele anului trecut, cu 11,9% mai mulţi decât la sfârşitul lui 2010.
"Într-un context economic care a rămas dificil şi incert în 2011, Romtelecom a reuşit să aibă succes cu câteva iniţiative strategice, cum ar fi lansarea de noi pachete pentru clienţii rezidenţiali în a doua parte a anului, care au întrecut aşteptările noastre. În 2012 vom continua să ne concentrăm pe oferirea de pachete în locul serviciilor separate, aceasta fiind, cel mai probabil, cea mai mare schimbare a strategiei comerciale a Romtelecom din ultimii ani", a declarat într-un comunicat directorul general al Romtelecom, Stefanos Theocharopoulos.
În acelaşi timp, veniturile Cosmote România au stagnat anul trecut la 468 milioane euro, iar profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a urcat cu 35,8%, la 100,1 milioane euro, deşi numărul clienţilor companiei a scăzut cu 5,7%