Profitul net al Volkswagen, cel mai mare producator de automobile la nivel european, s-a dublat in 2011 fata de anul precedent, atingand 15,41 miliarde euro, fata de cele 6,84 miliarde euro inregistrate in 2010. Rezultatul este explicat prin cresterea cererii pentru vehiculele Audi si Volkwagen sport-utilitare. Vezi cum planuieste concernul sa intreaca liderul global General Motors.
Profitul operational al companiei a crescut cu 58% fata de anul precedent, atingand 11,27 miliarde de dolari, iar veniturile concernului din Wolfsburg au crescut in 2011 cu 26% fata de anul 2010, atingand 159 miliarde de euro.
VW a livrat o cifra record de 8,27 milioane de vehicule in 2011, in crestere cu 15% fata de anul precedent. Compania tinteste spre o crestere a vanzarilor in 2012 intr-un raport superior celui de expansiune a pietei, potrivit Bloomberg.
Fuziuni
Compania din Wolfsburg are in plan mai multe fuzionari, in scopul cresterii cifrei de afaceri si expansiunii la nivel global. VW exploreaza optiunile de a achizitiona pachetul majoritar de actiuni de la Porsche, dupa ce anul trecut a achizionat pachetul majoritar de actiuni al producatorului de camioane MAN SE.
Scaderea lichiditatilor
Lichiditatile nete ale VW au scazut in 2011 cu 8,6% fata de anul precedent, ca urmare a cheltuielilor de invistitii, printre care se numara achizitionarea pachetului majoritar al MAN, care a implicat cheltuieli de 7 miliarde de euro si investitiilor in proprietati, fabrici si echipamente, insumand 7,93 miliarde de euro.
Planuri de viitor
Martin Winterkom, CEO al Volkswagen, sustine o strategie de a construi mai multe fabrici de autoturisme pentru ca VW sa intreaca producatorul american General Motors, devenind cel mai mare producator de automobile la nivel mondial.
Constructorul germa