Primarul general al Capitalei a hotărât, peste noapte, că investiţia în cel mai mare proiect de infrastructură va ajunge la 1,6 miliarde de euro, cu 800 de milioane euro mai mult faţă de suma iniţială. Sursa: AGERPRES
Cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală, aşa numita "autostradă" suspendată a lui Oprescu", a stârnit iureş în şedinţa de ieri a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Motivul: aleşii s-au trezit cu propunerea edilului şef de a mări costurile , în condiţiile în care specialiştii municipalităţii au pus pe hârtie noul preţ abia cu o seară înainte. Aşa că, proiectul nu a fost votat.
Drumul ar urma să coste 1,6 miliarde de euro, cu 800 de milioane mai mult față de cât a anunțat edilul-șef în urmă cu aproximativ un an, susțin aleșii generali ai Capitalei.
Prins cu minciuna
În timp ce Sorin Oprescu spunea că proiectul poate fi aprobat fără să fie supus dezbaterii publice sau să fie analizat de vreo comisie, consilierii generali urlau că, dimpotrivă, acesta nu poate fi votat în cinci minute.
"Nu putem aproba 1,6 miliarde de euro în cinci minute. E ca şi cum am decide să mutăm, în cinci minute, Gara de Nord în Chitila. Nu se poate aşa ceva", a declarat viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu.
Preşedintele CGMB, Călin Murg, a cerut ca şeful Direcţiei de Infrastructură al Capitalei, Mădălin Dumitru, să explice de ce nu a fost discutat acest proiect până acum, apoi l-a pus la colţ pe Oprescu, întrebându-l dacă aceast proiect a fost pus în dezbatere publică. Însă edilul a răspuns senin:" Da!".
A fost dat de gol de Dumitru, care a venit cu clarificări:" "L-am terminat aseară şi nu a fost pus în dezbatere nicăieri, pentru că legea nu prevede aşa ceva". Când a fost întrebat cum s-a ajuns ca autostrada să coste cu 800 de milioane de euro mai mult, Oprescu a replicat : "Ne legăm de chiţibuşuri".
Cum sc