Investitiile in publicitatea TV vor continua sa creasca si in 2012, online-ul isi va consolida cota de piata, printul isi va continua declinul, dar nu la fel de mult ca in ceilalti ani, iar publicitatea radio nu isi va reveni. Acestea sunt principalele previziuni pentru piata media, in opinia lui Bogdan Prajisteanu, director general MEC Romania.
Bogdan Prajisteanu a declarat pentru DailyBusiness.ro ca pana la mijlocul lunii februarie, investitiile nete facute in piata de publicitate TV au crescut cu aproximativ 5-7% fata de aceeasi perioada a anului 2011.
"Datorita ofertelor speciale de sezon GRPs (vizualizari ale reclamei exprimate in procente - n.r.) vanduti pana la mijlocul lunii februarie sunt cu peste 15% peste anul anterior ceea ce sugereaza o usoara crestere de aproximativ 5-7% a investitiilor nete", a afirmat Prajisteanu.
Pe de alta parte, reprezentantul MEC a adaugat ca investitiile facute in restul media se situeaza, pentru perioada amintita, sub cea corespunzatoare anului 2011, "ceea ce conchide ca suntem probabil la acelasi nivel de piata cu 2011".
Referitor la tendintele care vor caracteriza restul anului 2012, Bogdan Prajisteanu a spus ca TV-ul va fi in continuare canalul media care va atrage cele mai mari bugete, mentinandu-si aproximativ aceeasi cota de piata, respectiv 62%.
De asemenea, online-ul va detine o cota de 11% din bugete.
Avand Google, Yahoo si Facebook incluse, online-ul isi va consolida pozitia pe piata prin cresterea investitiilor venita mai ales din zona de search si social mediaBogdan Prajisteanu, MEC
In ceea ce priveste investiile care vor fi facute in publicitatea OOH, Prajisteanu a spus ca anul electoral va inteti competitia pe piata de OOH, care va ajunge la un procent de 11,7% din investitii.
"Dar ramane un mediu greu predictibil, fiind sen