Facebook sau LinkedIn sunt însoţite de tot felul de aplicaţii noi specifice recrutării, iar reţelele concurente de socializare devin din ce în ce mai importante pentru angajatori - cel puţin în vânarea unor angajaţi juniori şi până spre nivelul de middle management. Piaţa resurselor umane va creşte cu aproximativ 5-10% în acest an şi tot mai mulţi angajatori şi recruiteri utilizează programe sofisticate de evaluare - sunt concluziile evenimentului „Recruitment & Selection Conference", organizat de Medien Conferences pe data de 23 februarie la Bucureşti.
Alexander Fuhrmann, trainer, Eureka, consideră încrederea între angajator şi candidat esenţială în formarea unei relaţii profesionale, iar Mădălina Uceanu, career coach & senior HR advisor susţine că recrutarea s-a dezvoltat spre reţele sociale din nevoia de evoluţie.
Loreda Dragomir-Theodorescu, country manager România & Bulgaria, Kienbaum Executive Consultants, a descris efectele recesiunii asupra recrutării în România.
Cu aproape 10 ani experienţa în SUA şi şapte în România, Loreda Dragomir-Theodorescu consideră că în contextul în care economia globală se mută spre est, 20% din joburile nou- apărute sunt pentru străinătate. Dragomir susţine că 25% din anunţurile de angajare sunt din domeniul marketingului şi vânzărilor, 24% din cel al ingineriei şi al IT&Telecom, o parte însemnată fiind ocupată de domeniul bancar, imobiliar, al creaţiei şi designului - confrom unui studiu Kienbaum.
Monica Vrăbiescu, managing director, Hill International, a realizat un sinopsis al pieţei muncii din Uniunea Europeană, iar Ionuţ Balintoni, managing partner, Qualia, vede posibilă o creştere a pieţei recrutării din România de 5-10% în acest an.
În cadrul conferinţei moderate de Rodica Nicolae, redactor-şef, AIDA, au mai luat cuvântul Corina Diaconu, managing director ABC Human Cap