Primele fotografii cu noua generaţie Hyundai i30 wagon (cw) au fost prezentate înaintea debutului mondial al acestui model, ce urmează a se desfăşura în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2012. Versiunea wagon, al doilea membru al familiei i30, se alătură modelului hatchback cu cinci uşi, transformând oferta Hyundai pentru segmentul C într-una şi mai atrăgătoare.
Noul wagon împarte motorizările şi trenul de rulare cu noua generaţie i30 hatchback, un vehicul foarte apreciat deja de către public. Spre deosebire de hatchback, versiunea i30 wagon are o caroserie mai lungă, care îmbunătăţeşte considerabil spaţiul portbagajului, fără a compromite designul dinamic al modelului.
Lungimea totală i30 wagon este de 4.485 mm, fiind cu 185 mm mai mare decât cea a versiunii în cinci uşi şi cu 10 mm peste precedentul model i30 wagon - devenind astfel unul dintre cele mai spaţioase vehicule ale segmentului C din Europa.
În comparaţie cu varianta în cinci uşi, noua caroserie extinde spaţiul din portbagaj - de la 378 de litri ajungând la un total 528 de litri - aceasta fiind cea mai mare valoare din clasă, iar odată cu rabatarea banchetei spate, volumul de încărcare atinge valoarea de 1.642 litri.
Asemenea versiunii hatchback, noua generaţie i30 wagon a fost concepută special pentru clienţii europeni, la Centrul de Cercetare şi Dezvoltare Hyundai din Rüsselsheim, Germania. Versiunea wagon a fost dezvoltată alături de cea hatchback, permiţând astfel crearea unui design coerent, care oferă o linie comună gamei, în ton cu filozofia "Sculptură Fluidă" a mărcii.
La fel ca în cazul variantei cu cinci uşi, partea frontală se distinge prin grila hexagonală Hyundai şi prin forma farurilor, însă de la stâlpul B către spate, modelul wagon se diferenţiază semnificativ. Linia plafonului se extinde spre spate, peste zona flexibilă dedicată pasagerilor şi bagajelor, înc