Romtelecom a incheiat 2011 cu venituri de 655,1 mil. euro, in scadere cu 8,6% fata de anul precedent, insa in ultimul trimestru al anului precedent economia Romaniei a dat semne de revenire, conform raportului financiar al companiei mama OTE.
EBITDA a fost pe intreg anul 2011 de 119,1 mil. euro, in scadere cu 23% fata de 2010.
Compania si-a redus numarul de clienti pe telefonie fixa cu 5%, ajungand la finalul anului sa detina 2,49 mil. clienti.
Pe de alta parte, compania continua sa creasca pe broadband si pe televiziune. Astfel, pe segmentul de broadband compania si-a marit numarul de clienti cu 12,1% la finalul anului precedent, pana la 1,13 milioane, in timp ce pe televiziune operatorul a incheiat anul cu 1,17 milioane clienti (evolutie de 11,9%). Pe segmentul de Internet wireless, compania a terminat anul cu 92.000 de clienti.
Pe trimestrul patru, operatorul si-a redus veniturile cu 4,4%, pana la 162,6 mil. euro.
"Intr-un context economic care a ramas dificil si incert in 2011, Romtelecom a reusit sa aiba succes cu cateva initiative strategice in 2011, cum ar fi lansarea de noi pachete pentru clientii rezidentiali in a doua parte a anului, care au intrecut asteptarile noastre. In 2012 vom continua sa ne concentram pe oferirea de pachete in locul serviciilor separate, aceasta fiind, cel mai probabil, cea mai mare schimbare a strategiei comerciale a Romtelecom din ultimii ani. Prin completarea ofertei de servicii TV, internet si voce a Romtelecom cu produse lansate in colaborare cu Cosmote, clientii pot cumpara si servicii de internet si voce mobila intr-un singur pachet care are cea mai buna acoperire de pe piata", subliniaza Stefanos Theocharopoulos, director general Romtelecom.
Compania a disponibilizat in 2011 un numar de 1.728 angajati, lucru reflectat de altfel si in profitabilitatea celui mai mare operator de tel