Compania aeriană low-cost Wizz Air, care îşi mută operaţiunile de pe aeroportul Băneasa pe Otopeni începând cu data de 25 martie, va majora preţurile biletelor, în medie, cu câte 6 euro (cu 4% mai mult faţă de preţul anterior, după cum spun reprezentanţii companiei), pentru a acoperi creşterea taxelor generate de acest transfer.
În urmă cu o lună, oficialii companiei spuneau că eventuala mutare pe Otopeni va determina o creştere a tarifelor, dar şi o reducere a capacităţii de zbor.
Însă ieri poziţia companiei s-a schimbat, Wizz Air anunţând că va majora frecvenţa zborurilor săptămânale, numărul de destinaţii, precum şi flota de aeronave.
"Taxele aeroportului din Otopeni sunt mult mai mari decât cele din Băneasa, iar această majorare a costurilor operaţionale va fi trecută în seama clienţilor. În ultimii cinci ani, taxele plătite aeroportului Băneasa s-au dublat, iar transferul pe Otopeni reprezintă pentru noi o majorare a cheltuielilor cu 25%", a spus Michael Powell, Chief Financial Officer în cadrul Wizz Air.
Costul suplimentar pe care trebuie să-l susţină Wizz Air odată cu transferul pe Otopeni este de 12 milioane de euro pe an, raportat la un număr estimat de 2 milioane de pasageri numai în Bucureşti în 2012, după cum spun reprezentanţii companiei. În total, anul trecut compania a avut 2,7 milioane de pasageri în România (inclusiv pe aeroporturile din Cluj, Timişoara şi Târgu-Mureş), devenind astfel lider de piaţă în ceea ce priveşte acest indicator, detronând compania de stat Tarom, care a transportat 2,19 milioane de pasageri în 2011.
Mutarea zborurilor low-cost pe Otopeni a fost anunţată încă de anul trecut, când Anca Boagiu, fostul ministru al transporturilor, motiva necesitatea acestei măsuri pentru a transforma Băneasa într-un city airport pentru curse VIP.
"Pe Otopeni avem avantajul de a putea folosi mai multe aeronave în