Luni după-amiază, televiziunile de ştiri au fost cât pe-aci să explodeze pentru a putea lăsa loc titlului aţâţător: \"Reuters: Băsescu pariază pe planul lui Putin\". Sursa: Octavian Cocoloş
Venite în platou cu machiajul făcut în grabă, duduile-prezentatoare, foste fătuce-reporteriţe, au deschis guriţa şi, poticnindu-se în virgule, au dat citire unui text potrivit căruia "prestigioasa" agenţie Reuters compară desemnarea lui Mihai Răzvan Ungureanu drept premier cu manevra prin care, cu ani în urmă, Boris Elţîn şi-a ales succesorul prin numirea lui Vladimir Putin în fruntea Guvernului rus.
Titlul şi textul au fost repetate aidoma, până la deznădejde, pe toate televiziunile din România, pe toate radiourile cu sau fără acoperire naţională, pe toate site-urile colective sau personale. Nu mai era nevoie să te osteneşti urmărind mai multe televiziuni. Ajungea să te uiţi la una. Era limpede unui avizat în materie de presă că toate instituţiile media din România luaseră titlul şi ştirea după o agenţie de presă autohtonă, suficient de bogată pentru a avea abonament la Reuters şi suficient de şcolită pentru a avea în redacţie un angajat care s-o rupă binişor pe englezeşte.
Seara, la talk-show-urile cu iz de târg duminical în Moldova de Jos, titlul şi textul de peste zi au fost tocate mărunt-mărunt şi puse la fiert în oala clocotindă a partizanatului tâmp.
Judecând după freamătul iscat în ograda politico-mediatică băştinaşă ai fi crezut că în acea zi se petrecuse un eveniment de răscruce în viaţa neamului românesc. Ne lansase Rusia un ultimatum ca până la miezul nopţii să-i dăm Moldova de peste Prut, cu dulcele târg al Iaşiului cu tot?Anunţase preşedintele american că România urma să devină al cincizeci şi unulea stat al SUA? Nici vorbă.
O agenţie de presă din Vest difuzase luni, 20 februarie 2012, la 8 şi ceva dimineaţa, u