Ministerul Transporturilor va publica în martie anunţurile de intenţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, proiect abandonat în 2010, şi pentru construcţia centurii de sud a Capitalei în regim de autostradă, care vor fi realizate în parteneriat public-privat.
Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, se află într-o vizită în Marea Britanie, unde, printre altele, a participat la un eveniment pe tema parteneriatului public-privat (PPP) organizat de Trezoreria Marii Britanii.
“Am discutat despre creşterea capacităţii administrative de gestionare a proiectelor în PPP ca să putem manageria aceste proiecte. În acest sens, am înfiinţat la nivelul ministerului un comitet de PPP, iar membrii săi vor primi asistenţă la realizarea proiectelor. Trebuie spus că Marea Britanie este lider în proiecte de PPP şi acordă asistenţă pentru astfel de proiecte în peste 40 de ţări”, a declarat Nazare.
Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.
Tronsonul Comarnic-Braşov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.
Ministerul Transporturilor va publica în martie anunţurile de intenţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, proiect abandonat în 2010, şi pentru construcţia centurii de sud a Capitalei în regim de autostradă, care vor fi realizate în parteneriat public-privat. @N_