„Are nevoie de un proiect de infrastructurură de care să-şi lege numele – să spună, eventual, cineva pe o placă Început de Oprescu”, a declarat duminică, într-o conferinţă de presă, preşedintele PDL sector 5 Ştefan Pirpiliu. Liderul democrat liberal e de părere că acest proiect, care a fost modificat „din raţiuni electorale”, este mai costisitor decât 10 autostrăzi şi îi îndatorează pe bucureşteni mulţi ani de acum încolo.
„Bucureştenii trebuie să înţeleagă magnitudinea unei asemenea decizii. E o decizie care îl costă pe fiecare bucureştean aproape 800 de euro şi nu poate fi luată peste noapte doar pentru că Sorin Oprescu vrea să fie reales. Un proiect de 1,6 miliarde de euro trebuie să stea în dezbatere publică, să-şi spună toţi părerea despre el”, a continuat Pirpiliu. Acesta spune că pentru închiderea inelului median de circulaţie, raţiune pentru care a fost propus acest proiect, ar exista o soluţie mai bună şi mai puţin costisitoare.
„Varianta cuprinsă în masterplanul Capitalei presupune realizarea străpungerilor Bd. Nicolae Grigorescu – Şos. Olteniţei, Alexandru Anghel – Şos. Alexandriei – str. Braşov şi a supralărgirii străzilor Turnu Măgurele, Luică şi Fabrica de Glucoză. Această variantă, mai ieftină şi mai eficientă, ar face ca bucureştenii care vor să se deplaseze dintr-un cartier în celălalt să poată evita centrul oraşului”, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
În ultima şedinţă de Consiliu General, PDL Bucureşti a respins indicatorii tehnico-economici ai proiectului propus de primarul general. Consilierii partidului de la putere au reclamat faptul că nu cunosc toate detaliile acestei investiţii, motiv pentru care nu se pot pronunţa în favoarea ei. Aprobarea costurilor de execuţie era, de fapt, primul pas pe care îl făcea Municipalitatea înaintea demarării procedurilor de semnare a unui parteneriat public-privat cu o mare comp