Proiectul autostrăzii Bucureşti - Braşov care urma să includă şi segmentul de aproape 60 de kilometri de la Comarnic la Braşov este discutat de autorităţi încă de la începutul anilor 2000.
Lipsa de finanţare a întârziat lucrările an de an, deşi termenul de finalizare a întregii autostrăzii fusese preconizat pentru 2013. Abia în 2008 a fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru segmentul de autostradă de la Bucureşti la Ploieşti, iar pentru Comarnic-Braşov nici în prezent nu este realizat vreun metru de drum.
Proiectul de dezvoltare al autostrazii prevedea iniţial patru tronsoane de lucru pe o lungime de aproximativ 164 kilometri, distanta care ar putea fi parcursa cu automobilul in doar o ora si jumatate. În 2012, lucrările sunt în stadiu avansat doar pe tronsonul Bucureşti-Ploieşti (urmând să fie deschis parţial traficului din aceast an), pentru Ploieşti-Comarnic încă se studiază rentabilitatea proiectului, iar Comarnic -Braşov urmează să fie relansat în acest an.
Parteneriat public-privat pentru management de proiect
Aflat într-o vizită în Mareaî Britanie, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a participat la un eveniment pe tema parteneriatului public-privat (PPP) organizat de Trezoreria Marii Britanii.
„Am discutat despre creşterea capacităţii administrative de gestionare a proiectelor în PPP ca să putem manageria aceste proiecte. În acest sens, am înfiinţat la nivelul ministerului un comitet de PPP, iar membrii săi vor primi asistenţă la realizarea proiectelor. Trebuie spus că Marea Britanie este lider în proiecte de PPP şi acordă asistenţă pentru astfel de proiecte în peste 40 de ţări", a declarat Alexandru Nazare, potrivit agenţiei Mediafax.
Ministrul Transporturilor a discutat despre modalitatea prin care România poate primi asistenţă şi din partea Băncii Europene de Investiţii, care are o divizie specializată p