Numele unei companii este extrem de important pentru succesul afacerii: majoritatea clientilor vor auzi in primul rand numele firmei, inainte sa afle despre produsele sau serviciile sale.
Avand in vedere ca nu ai decat o ocazie sa faci o impresie buna, e cazul ca numele companiei sa fie intotdeauna unul atractiv si relevant pentru obiectul de activitate.
Leonard Green, profesor de manageriat la colegiul Babson din Massachussets, sugereaza un nume scurt, unic si usor de retinut. "Ai doar 10-20 de secunde sa atragi atentia oamenilor. Trebuie doar sa faci lucrurile diferit de toata lumea, pentru ca asa obtii rezultate", spune acesta, pentru Entrepreneur.com.
Pare simplu, insa a boteza o companie e destul de complicat. Exista cinci pasi pe care trebuie sa ii faci pentru a numi compania.
Google it
"Google it" (cauta pe Google) a ajuns un raspuns universal la aproape orice intrebare. Insa nu e vorba doar de motorul de cautare: Google are o serie de servicii ideale pentru un antreprenor la inceput de drum.
Google Adwords' Keyword Tool ofera informatii despre cele mai populare cuvinte sau expresii, dar si statistica privind cautarile. In plus, Google Trends permite accesul la cele mai cautate cuvinte in prezent si in trecut, pentru a afla ce cauta oamenii. Numele companiei trebuie sa contina cuvinte populare, astfel clientii vor afla mai usor despre afacere.
Agentiile de publicitate si PR
Agentiile de publicitate si PR sunt esentiale pentru diseminarea informatiei despre companii, iar acestea pot da o mana de ajutor si cand vine vorba de numele unei companii aflate la inceput. Acestea pot ajuta managerul sa defineasca identitatea unui brand sau sa il ajute sa o schimbe, in cazul in care e nevoie de rebranding.
Prietenii si familia
Chiar daca nu sunt specialist