O primărie din judeţul Prahova cu mai multe contracte suspecte la activ a plătit nu mai puţin de 82.000 de lei pentru un scanner şi un soft, echivalentul a 20.000 de euro, sumă din care putea cumpăra trei maşini nou-nouţe
Loganurile scumpe cumpărate de Poliţie acum câţiva ani au, acum, un rival serios în materie de achiziţii deosebit de costisitoare. Conducerea Primăriei Măneşti, comună din zona de sud-vest a judeţului Prahova, a cumpărat un scanner şi un program informatic pentru nu mai puţin de 82.000 de lei, valoare atinsă din cauza acumulării penalităţilor de întârziere. Contractul a vizat implementarea unui program de arhivare electronică a documentelor primăriei. Dincolo de numele pompos, scanner-ul şi soft-ul au ajuns să coste echivalentul a aproape 20.000 de euro, bani din care ar fi putut fi cumpărate, prin comparaţie, trei maşini Dacia Logan nou-nouţe la preţul de pornire. CITIŢI ŞI: Au montat centrală şi calorifere la şcoală, dar au uitat să le racordeze FOTOGALERIE Contract fără bugetare Contractul a fost semnat în anul 2009, la o valoare iniţială de „numai" 9.600 de lei, numai că Primăria Măneşti nu a achitat banii la timp, iar în 2011 deja valoarea totală devenise de aproape zece ori mai mare, din cauza penalităţilor. Întreaga problemă a plecat de la faptul că, aşa cum reclamă acum consilierii din comună, contractul a fost încheiat de conducerea Primăriei fără ca bugetul să fie aprobat în Consiliul Local. În lipsa bugetării, Primăria nu a putut face plata. Cum s-a ajuns de la 9.600 de lei la 82.000? E simplu, contractul a prevăzut penalizări de 1% din valoarea totală pentru fiecare zi de întârziere. Astfel, pentru fiecare lună în care n-a plătit factura, Primăria Măneşti a acumulat datorii de peste 2.800 de lei. După mai bine de doi ani, firma din Braşov care livrase scanner-ul a anunţat că-şi va cere banii în instanţă. În atenţia DNA Primarul