Cei trei mari operatori de telefonie mobilă din România, Orange, Vodafone şi Cosmote, şi-au prezentat datele financiare pentru anul trecut. Cel puţin un lucru comun există între cele trei mari companii: tuturor le-a scăzut numărul de clienţi. Care este motivul? Tu ce reţele foloseşti şi ce operator recomanzi? Sursa: Northfoto
Numărul clienţilor Orange România a scăzut cu aproape 2% anul trecut, până la 10,3 milioane, de la 10,5 milioane la finele anului 2010. Este cea mai mică scădere a numărului de clienţi, comparativ cu concurenţa. Potrivit France Telecom, cota de piaţă a Orange România se situa, la sfârşitul anului trecut, la 43% din piaţa românească de telefonie mobilă.
Scăderea este cea mai abruptă în cazul Vodafone: o pierdere de 1,5 milioane de clienţi de la an la an. La finele anului 2011, operatorul avea 8,327 milioane de utilizatori. Cea mai mare parte din această scădere o reprezintă segmentul de cartele preplătite, care a scăzut cu peste 2 milioane. Cum se explică un asemenea salt în jos? Vodafone a demarat o campanie prin care deconectează, pe parcursul anului, cartelele inactive. În plus, au avut loc schimbă în metodologia de raportare, la care se adaugă decizia Vodafone de a nu mai oferi cartele SIM gratuite.
"Numărul de cartele prepaid este semnificativ mai mic ca urmare a întreruperii distribuţiei gratuite de SIM-uri, o activitate care creşte artificial baza de clienţi. Şi de acum înainte, vom continua să ne asigurăm că oferim cât mai multă valoare utilizatorilor noştri şi în niciun caz nu vom creşte în mod nefiresc numărul clienţilor", a declarat Inaki Berroeta, directorul executiv al Vodafone.
În ceea ce priveşte Cosmote România, clienţii companiei, care îi include şi pe cei ai Zapp, au fost, la finele anului trecut, în număr de 6,5 milioane, în scădere cu 400.000 comparativ cu sfârşitul anului 2010, conform rezultatelor anunţat