Managerul Anchor Grup spune că secretul succesului în domeniul centrelor comerciale stă în adaptarea ofertei la cerinţele clienţilor din zona de proximitate.
Când îl întrebi ce a rămas la fel la Anchor Grup, companie pe care a părăsit-o pentru concurenţii de la Băneasa Developments în urmă cu mai bine de şase ani şi la care s-a întors acum o lună, Ali Ergun Ergen, CEO al grupului, spune, mai în glumă, mai în serios, că doar mobila din biroul său a rămas aceeaşi.
Află pe forbes.ro mai multe despre ce a lăsat și ce a găsit Ali Ergun Ergen la Anchor Grup, companie în a cărei portofoliu se află cele mai vechi centre comerciale de tip mall din București, după șase ani petrecuți la conducerea Băneasa Developments
„Când am plecat eu, businessul Anchor era reprezentat de cele două malluri, în principal. Acum e mai mare, la fel şi echipa, care s-a dublat ca număr. Mai recunosc foarte puţine feţe", spune el. Şi piaţa s-a schimbat mult faţă de acum şase ani, când Bucureştiul era dominat, din perspectiva centrelor comerciale, de Bucureşti Mall şi Plaza România, cele două malluri din portofoliul Anchor Grup. Ceva a rămas totuşi constant: dimensiunea relativă a populaţiei Bucureştiului şi venitul disponibil al locuitorilor Capitalei, adică banii care rămân după achitarea facturilor, a chiriei/ratei la bancă, a întreţinerii.
„Bineînţeles, criza afectează această sumă, dar nu foarte mult, pentru că populaţia oraşului se măreşte uşor în fiecare an şi această creştere a compensat scăderea venitului disponibil", explică managerul turc. „Prăjitura încă există, dar e tăiată în mai multe felii", adaugă acesta.
Viitorul este al centrelor comerciale de proximitate, potrivit lui Ali Ergun Ergen. Iar dacă în zona Vitan, unde este situat Bucureşti Mall, concurenţa, reprezentată de Sun Plaza, este relativ departe, în cartierul Drumul Taberei, bătălia