Kindle Store, magazinul virtual al casei Amazon, isi ia adio de la 4.000 de titluri, ca urmare rupturii tratativelor dintre grupul lui Jeff Bezos si casa editoriala Independent Publishers Group (IPG).
Odata expirat contractul care lega cele doua companii, vizand publicarea de e-book-uri provenite din colectia IPG pe platforma Amazon, partile nu au reusit sa gaseasca o formula reciproc avantajoasa pentru continuarea colaborarii, relateaza Webnews.
Ruptura a condus insa la inlaturarea a 4.000 de titluri din vitrina Kindle Store, decizie care reflecta dezacordurile dintre cele doua parti in ceea ce priveste pretul de vanzare al cartilor in format digital: Amazon duce o politica de reducere a preturilor pentru a-si pune in valoare propriile produse din linia Kindle, in timp ce IPG urmareste obtinerea unui venit cat mai mare din acest gen de colaborare.
Acesta este motivul pentru care grupul editorial a preferat sa renunte la propria prezenta pe platforma magazinului virtual Amazon, decat sa accepte diminuarea pretului aplicat pe titlurile cartilor digitale provenite din biblioteca sa.
Povestea insa risca sa se amplifice, determinand reactii in lant din partea colosilor industriei editoriale, care ar putea urma exemplul IPG, refuzand la randul lor sa continue colaborarea cu Amazon si adoptand masuri similare casei editoriale din Chicago, in momentul in care contractele lor vor expira.
Kindle Store detine circa 60% din piata de e-book si reprezinta cel mai important jucator de pe scena comercializarii volumelor in format digital, dar daca grupurile editoriale se vor uni intr-o strategie de respingere a politicii de preturi aplicate de Amazon, grupul risca sa isi compromita pozitia privilegiata pe care o ocupa in prezent, subliniaza sursa.
Kindle Store, magazinul virtual al casei Amazon, isi ia ad