Zeci de autobuze parcate la întâmplare, încurcându-le pe altele care vor să debarce pasagerii în staţie, "piraţi" care pândesc lacomi de pe margine, călători asudaţi, căutând febril cursa cu numele localităţii lor...
Zi de zi, peisajul conturat în ultimele două decenii la capătul cartierului Nufărul e unul haotic şi murdar. Nu pentru mult timp, însă. În vară, aici va începe construcţia primei autogări moderne din Oradea.
Fără reguli
Operatorul de transport local vrea să schimbe aspectul zonei de la capătul liniilor de tramvai din Nufărul, unde zilnic vin şi pleacă zeci de autobuze din localităţi precum Sânmartin, Tinca, Hidişelu de Sus, Lăzăreni, Beiuş, Ştei şi altele, aducând în oraş şi ducând de aici aproximativ 4.000 de persoane.
"Până la mijlocul anilor '90, zona era în administrarea OTL, pentru că aveam curse către Băile 1 Mai şi Felix, iar ulterior s-au cuplat ad-hoc mai multe curse judeţene. După ce OTL-ul a fost scos de pe trasee, situaţia a rămas nereglementată, căci zona nici nu figurează ca staţie pentru cursele intrajudeţene", explică directorul societăţii orădene de transport public, Csuzi Istvan (foto).
Pentru a pune ordine în această debandadă, OTL a decis să construiască o autogară. Ar fi cea de-a doua din oraş, după cea din Velenţa, amenajată în anii '70 şi deţinută acum, deloc onorabil, de firma Intrans.
Autogară ca afară
Proiectul autogării din Nufărul, aprobat anul trecut de consilierii locali, prevede reabilitarea şi extinderea clădirii OTL, în cadrul căreia funcţionează acum mai multe încăperi administrative. Aceasta va păstra birourile societăţii, dar va avea, la parter, şi o sală de aşteptare, cu 20 de locuri pe scaune, spaţii pentru bagaje, o casă de vânzare bilete, dar şi trei toalete, iar la etaj un cafe-bar.
Lângă clădire, în locul "parcării" de autobuze vor fi amenajate 10 peroane de debarcar