Ce efecte ar avea o posibila reintoarcere la recesiune asupra investitiilor in publicitate? Economia Romaniei a scazut in ultimul trimestru al anului trecut, potrivit statisticilor oficiale, iar daca datele vor confirma un declin si in primele trei luni ale acestui an, atunci putem spune ca "frige".
Bogdan Prajisteanu, director general MEC Romania, a declarat ca in cei doi ani de recesiune care au venit dupa o crestere a produsului intern brut de peste 7% din 2008, piata de media din Romania a scazut cu aproximativ 40%.
In aceste conditii, Prajisteanu apreciaza ca este foarte putin probabil sa se intample exact acelasi lucru daca Romania va intra in recesiune, pentru ca sunt multe mecanisme economice si comerciale "resetate", ceea ce va face ca scaderea sa fie relativ mica, de 5-10%.
Bogdan Prajisteanu "Revenirea economica din 2011 este timida, iar barometrul ei - piata de publicitate - arata in continuare scadere si in 2011, ceea ce inseamna ca revenirea este inceata si fara stimularea consumului, piata de media se va chinui si in 2012", a adaugat directorul general MEC Romania.
"Piata de media va stagna sau va cobori usor"
Efectul? Piata de media poate sa stagneze, sau in cel mai rau caz, sa inregistreze o usoara scadere, in conditiile existentei unor stimuli, respectiv alegerile locale si parlamentare care vor "compensa usor" scaderile clientilor traditionali, potrivit lui Bogdan Prajisteanu.
"In 2012 avem doua randuri de alegeri, locale si parlamentare, astfel ca statiile TV de stiri, mediul online sau piata de OOH ar putea fi principalii beneficiari in 2012", a mai afirmat reprezentantul MEC.
La randul sau, Ileana Tomescu, managing partner Brand Connection, a afirmat ca piata media din Romania nu va creste nici in 2012.
Si asta pentru ca evolutia PIB-ului pe cap de locuito