Ambalajul care a revoluţionat vânzările de bere din România, PET-ul (plasticul), şi care a ajuns să reprezinte jumătate din consumul local nu mai poate fi ignorat nici de mărci europene cu tradiţie, în condiţiile în care producătorii se confruntă cu scăderea consumului şi cu nevoia de a-şi menţine vânzările prin produse adaptate noii ordini a pieţei.
Recent, Bergenbier, numărul trei pe piaţa locală, a decis să îmbutelieze şi la PET brandul cu tradiţie al Cehiei, Staropramen. Lansată în 1869, Staropramen este o marcă prezentă pe 30 de pieţe la nivel mondial, iar în România a fost adusă la jumătatea anului trecut, fiind iniţial ambalată în sticle de 0,33 litri, 0,5 litri, dar şi la doză de 0,5 litri. Fabrica Staropramen din Cehia nu avea în 2011 linie de îmbuteliere la PET, potrivit datelor site-ului ceeretail.com. Din februarie însă, producătorul român a decis să îmbutelieze acest brand şi la PET de un litru, ambalaj care va fi disponibil atât în comerţul modern, cât şi în cel tradiţional. "Consumatorul vizat este cel din mediul urban, cu venituri medii şi peste medii", spun reprezentanţii Bergenbier într-un comunicat.
Mişcarea poate părea surprinzătoare pentru un brand ceh, mai ales că în urmă cu trei-patru ani, fabricile din Cehia, ţara cu cel mai mare consum de bere per capita din Europa (160 de litri), abia experimentau "berea la PET", iar în 2008-2009 segmentul nu ajungea nici la 0,05% din piaţă. Din peste 16 milioane de hectolitri de bere vânduţi în 2008 în Cehia, vânzările în ambalaj PET au fost de 7.403 hectolitri.
De cealaltă parte, cifrele arată că în România acest tip de ambalaj face legea şi a ajuns să reprezinte jumătate dintr-o piaţă de aproape 17 milioane de hectolitri anual. În 2000 PET-ul acoperea doar 2% din piaţa locală. Alte state europene în care acest tip de ambalaj are o prezenţă mai puternică sunt Germania, Serbi