Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, prin Direcţia Generală Educaţie şi Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, continuă şi în anul şcolar 2011-2012, competiţia pentru acordarea certificatului “Şcoala Europeană”. Am discutat, în acest sens, cu prof. Adela Teodora Blăjan, inspector şcolar de specialitate pentru proiecte educaţionale.
Reporter: Cui se adresează acest concurs?
Teodora Blăjan: Aceasta este cea de-a noua ediţie a competiţiei, şi este dedicată unităţilor de învăţământ din învăţământul preuniversitar, care au fost sau sunt implicate în programe europene specifice domeniului educaţiei şi formării profesionale.
Rep.: Care este scopul organizării acestei competiţii?
T.B.: Obiectivele acestei competiţii urmăresc recunoaşterea şcolilor la nivel european. Şcolile sunt ca nişte ambasadori ai României în Europa din acest punct de vedere, de asemenea promovează performanţele din sistemul educaţional românesc şi, nu în ultimul rând, stimulează cooperarea între şcolile din România şi instituţiile similare din Uniunea Europeană.
Rep.: Care sunt beneficiile obţinerii acestui certificat?
T.B.: Prin această competiţie, Ministerul recunoaşte contribuţia şcolii româneşti la integrarea României în Uniunea Europeană, iar eforturile şcolilor de a obţine acest certificat sau pentru a menţine acest titlu, conduce la îmbunătăţirea managementului şcolar şi la dezvoltarea unei culturi organizaţionale de calitate. Certificatul cu titlul “Şcoala europeană” nu este important numai prin faptul că dovedeşte calitatea managementului şcolar dar conferă şi prestigiu şcolii, în cadrul comunităţii locale, respectiv, în cadrul comunităţilor educaţionale.
Rep.: Ce puteţi spune despre criteriile de evaluare?
T.B.: În Apelul naţional 2012, există toate criteriile iar şcolile au fost informate cu privire la acest apel. Menţionez câ